Адаптація та модифікація є важливими стратегіями у системі інклюзивної освіти та загального навчання. Вони дозволяють створити комфортні умови для навчання дітей із різними освітніми потребами, забезпечуючи доступ до якісної освіти для кожного учня.
Значення:
-Адаптації та модифікації дозволяють дітям з різними освітніми потребами (особливостями розвитку, порушеннями зору, слуху, моторики) брати участь у навчальному процесі, не відчуваючи значних труднощів;
-Сприяють формуванню інклюзивного середовища, в якому всі учні, незалежно від своїх можливостей, можуть навчатися разом і розвиватися як соціально, так і академічно;
-Підтримують мотивацію та самостійність
учня. Дитина отримує можливість успішно виконувати завдання, що підвищує його впевненість у собі, стимулює інтерес до навчання та сприяє розвитку самостійності;
-Впровадження адаптацій та модифікацій дозволяє вчителю враховувати індивідуальні особливості учнів, пропонуючи матеріал і завдання відповідно до їхніх потреб і можливостей
Приклади адаптацій у навчанні:
-Використання навчальних матеріалів із великим шрифтом або в аудіоформаті для дітей із порушенням зору.
-Надання додаткового часу для виконання завдань.
-Забезпечення учня допоміжними пристроями (наприклад, текстових редакторів для учнів із моторними труднощами).
-Спрощення формату тестів (наприклад, вибір із кількох варіантів відповіді замість відкритих питань).
Фахівцями ІРЦ – Світланою Кравчук та Оленою Стрелковою, був проведений тренінг для педагогів Комунального закладу “Вінницький ліцей N16” на тему “Адаптації та модифікації в навчанні”.
Навчились розрізняти поняття адаптація та модифікація;
розглянули основні принципи адаптації навчального матеріалу, відштовхуючись від труднощів, які присутні у дитини.