Корисна інформаціяКаплетерапія в роботі з дітьми

Каплетерапія в роботі з дітьми

Вчитель – дефектолог комунальної установи “Інклюзивно – ресурсний центр №1 Вінницької міської ради” Кравчук С.Б.
Нещодавно мені подарували велику кількість медичних піпеток і я одразу почала шукати способи їх застосування в роботі з дітьми. Я розуміла, що за допомогою піпеток ми будем малювати. Мене дуже тішила ця ідея, адже малювання, вправи з водою у дітей завжди викликають величезний інтерес та захоплення. Тобто, це ще один спосіб зробити своє заняття цікавим та продуктивним.
Також я одразу ж задумалась над тим, які ж корекційні завдання я виконуватиму за допомогою вправ з піпеткою і виявила, що це надзвичайно корисна річ. Про завдання напишу пізніше (wink)
Ну і звичайно ж, звернулась за допомогою до нашого улюбленого Google у пошуках вправ,
де для себе відкрила цікаву новітню технологію, яка так і називається КАПЛЕТЕРАПІЯ.
Кольорові фарби привертають увагу дитини, підвищують емоційний настрій, роблять заняття яскравіше. А необхідність діяти точно і акуратно сприяє розвитку концентрації уваги і координації рухів. Під час занять «каплетерапією» навіть найбільш непосидючі діти захоплені і зосереджені на роботі, яку виконують.
Основний принцип роботи полягає в наступному: дитина набирає піпеткою кольорову воду і «малює» крапельками на пластиковій дошці або папері.
Чим же корисна каплетерапія?

  1. Робота з різними кольорами привертає увагу дитини, робить заняття яскравим і цікавим. Малювати потрібно точно і акуратно, тому діти вчаться концентрації уваги і їх рухи стають все більш координованими.
  2. Каплетерапія дозволяє діткам розвивати дрібну моторику, підготувати ручку дитини до письма. Развивати правильний пальчиковий захват, що допоможе в майбутньому, правильно і зручно тримати ручку і виконувати різні завдання вчителя: малювати прямі лінії при копіюванні геометричних фігур і друкованих букв, вирізати ножицями необхідний контур.
  3. Каплетерапія розвиває у дитини творчу уяву.
  4. Ну і звичайно, малюючи, ви можете вчити кольори, форми, кількість та виконувати безліч навчальних завдань , все залежить від вашої уяви.
    Починати потрібно з прокрапування плям і крапель .Навчіть дитину набирати водичку та робити крапельки. Поступово дитина вчиться малювати великі і маленькі краплі, переносити краплі на інше місце. З крапельок складайте доріжки, сонячні промінчики, травичку, тощо. Завдання поступово ускладнюються і дитина вчиться малювати фігури з задумом, а потім і цілі картини.
    Малюючи плямки різних кольорів, дитина експериментує з властивостями кольорів при їх змішуванні.
    Якщо щось не виходить – не біда, адже є чарівна шапка-невидимка, надівши яку будь-який герой може зникнути з дошки (вбираємо поролоном краплі).
    Такий метод навчання можна використовувати в індивідуальній роботі, в підгруповій роботі.
    Заняття можна супроводжувати фоновою музикою, звуки природи, дощу і т. д.
    На дадаток хочу відмітити, що каплетерапію вже використовують, як метод роботи з дітьми з гіперактивністю, з дітками молодшого дошкільного віку – для профілактики мовних порушень, в логопедичних групах, та як метод підготовки руки для письма, психологи використовують, як один із прийомів арт – терапії.
    Нехай Ваші заняття будуть цікавими та захоплюючими, а робота приносить задоволення!