додому Блог сторінка 3

Вебінар: “Ефективні корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення для освітян”

0

Світлана Давидюк та Олександра Мельник 08.12.2023 р. провели вебінар для адміністрації закладів освіти (відповідальних за інклюзивну освіту) та вчителів -логопедів на тему: «Організація ефективних корекційно-розвиткових занять з розвитку мовлення»

Фахівцями була надана корисна інформація щодо ведення документації корекційного педагога та організації онлайн занять.

Угода про Співпрацю між Комунальними Установами Вінниці для Підтримки Інклюзивної Освіти

0

12 січня 2024 року комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради», в особі директора Альони ДІДИК та комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр №1 Вінницької міської ради» в особі директора Ольги ГАРЛІНСЬКОЇ, уклали угоду про співпрацю у сфері надання інформаційної та консультативно-методичної допомоги педагогічним педагогічним працівникам закладів загальної середньої та закладів дошкільної освіти Вінницької міської територіальної громади з питань організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.

Міжнародний день людини з синдромом Дауна

0

Дата проведення Міжнародного дня людини з синдромом Дауна – 21-й день третього місяця – обрана не випадково і символізує трисомію 21-ї хромосоми, яка зумовлює синдром Дауна.

Синдром Дауна часто призводить до змін моторики, фізичних характеристик і здоров’я людини. Життєво важливе значення для розвитку таких хворих має доступ до медичного обслуговування, програмам раннього втручання та інклюзивної освіти, а також проведення відповідних досліджень. Попри те, що діти з синдромом Дауна розвиваються дещо повільніше, ніж звичайні, пізніше починають ходити і розмовляти – вони здатні до навчання, багато з них може освоїти професію, досягти оптимальної якості життя і опікуватися собою без зайвої допомоги.

Як свідчать статистичні дані, ймовірність народження дитини з синдромом Дауна становить 1:600-800 всіх новонароджених і не залежить від раси, місця проживання, способу життя або соціального становища родини. Батьки дітей з синдромом Дауна змушені щодня боротися за гідне існування і майбутнє своїх дітей, долаючи величезний опір і нерозуміння з боку суспільства.

Міжнародний день людини з синдромом Дауна ставить перед собою мету привернути увагу суспільства до проблем людей з обмеженими здібностями, адже вони трохи відрізняються від звичайних людей в плані інтелекту і багато хто з них страждає від вроджених вад серця. Але своєю добротою, щирістю і безпосередністю компенсують все те, в чому вони відрізняються від звичайних людей, а часто і перевершують їх.

У світі цього дня проходять різноманітні заходи, наприклад, флешмоб “Lots of socks” — люди одягають різні шкарпетки, що символізують непарність хромосом.

Міжнародна організація Down Syndrome International ініціювала акцію “Lots of Socks”, яка в Україні отримала назву Шкарпетуйся

Каплетерапія в роботі з дітьми

Вчитель – дефектолог комунальної установи “Інклюзивно – ресурсний центр №1 Вінницької міської ради” Кравчук С.Б.
Нещодавно мені подарували велику кількість медичних піпеток і я одразу почала шукати способи їх застосування в роботі з дітьми. Я розуміла, що за допомогою піпеток ми будем малювати. Мене дуже тішила ця ідея, адже малювання, вправи з водою у дітей завжди викликають величезний інтерес та захоплення. Тобто, це ще один спосіб зробити своє заняття цікавим та продуктивним.
Також я одразу ж задумалась над тим, які ж корекційні завдання я виконуватиму за допомогою вправ з піпеткою і виявила, що це надзвичайно корисна річ. Про завдання напишу пізніше (wink)
Ну і звичайно ж, звернулась за допомогою до нашого улюбленого Google у пошуках вправ,
де для себе відкрила цікаву новітню технологію, яка так і називається КАПЛЕТЕРАПІЯ.
Кольорові фарби привертають увагу дитини, підвищують емоційний настрій, роблять заняття яскравіше. А необхідність діяти точно і акуратно сприяє розвитку концентрації уваги і координації рухів. Під час занять «каплетерапією» навіть найбільш непосидючі діти захоплені і зосереджені на роботі, яку виконують.
Основний принцип роботи полягає в наступному: дитина набирає піпеткою кольорову воду і «малює» крапельками на пластиковій дошці або папері.
Чим же корисна каплетерапія?

  1. Робота з різними кольорами привертає увагу дитини, робить заняття яскравим і цікавим. Малювати потрібно точно і акуратно, тому діти вчаться концентрації уваги і їх рухи стають все більш координованими.
  2. Каплетерапія дозволяє діткам розвивати дрібну моторику, підготувати ручку дитини до письма. Развивати правильний пальчиковий захват, що допоможе в майбутньому, правильно і зручно тримати ручку і виконувати різні завдання вчителя: малювати прямі лінії при копіюванні геометричних фігур і друкованих букв, вирізати ножицями необхідний контур.
  3. Каплетерапія розвиває у дитини творчу уяву.
  4. Ну і звичайно, малюючи, ви можете вчити кольори, форми, кількість та виконувати безліч навчальних завдань , все залежить від вашої уяви.
    Починати потрібно з прокрапування плям і крапель .Навчіть дитину набирати водичку та робити крапельки. Поступово дитина вчиться малювати великі і маленькі краплі, переносити краплі на інше місце. З крапельок складайте доріжки, сонячні промінчики, травичку, тощо. Завдання поступово ускладнюються і дитина вчиться малювати фігури з задумом, а потім і цілі картини.
    Малюючи плямки різних кольорів, дитина експериментує з властивостями кольорів при їх змішуванні.
    Якщо щось не виходить – не біда, адже є чарівна шапка-невидимка, надівши яку будь-який герой може зникнути з дошки (вбираємо поролоном краплі).
    Такий метод навчання можна використовувати в індивідуальній роботі, в підгруповій роботі.
    Заняття можна супроводжувати фоновою музикою, звуки природи, дощу і т. д.
    На дадаток хочу відмітити, що каплетерапію вже використовують, як метод роботи з дітьми з гіперактивністю, з дітками молодшого дошкільного віку – для профілактики мовних порушень, в логопедичних групах, та як метод підготовки руки для письма, психологи використовують, як один із прийомів арт – терапії.
    Нехай Ваші заняття будуть цікавими та захоплюючими, а робота приносить задоволення!

Групові заняття в КУ «ІРЦ №1»

0

02.05.2023 розпочато групові заняття в КУ «ІРЦ 1» з дітками які йдуть у перший клас в вересні 2023 року. Заняття спрямовані на розвиток мовлення, дрібної моторики, пам’яті та уваги- основних психічних процесів, необхідних для навчання в закладі загальної середньої освіти.

Діти вчаться комунікувати між собою,дотримуватись правил поведінки та спілкування, працювати в колективі.