Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти
Вебінар: “Ефективні корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення для освітян”
Світлана Давидюк та Олександра Мельник 08.12.2023 р. провели вебінар для адміністрації закладів освіти (відповідальних за інклюзивну освіту) та вчителів -логопедів на тему: «Організація ефективних корекційно-розвиткових занять з розвитку мовлення»
Фахівцями була надана корисна інформація щодо ведення документації корекційного педагога та організації онлайн занять.
Угода про Співпрацю між Комунальними Установами Вінниці для Підтримки Інклюзивної Освіти
12 січня 2024 року комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради», в особі директора Альони ДІДИК та комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр №1 Вінницької міської ради» в особі директора Ольги ГАРЛІНСЬКОЇ, уклали угоду про співпрацю у сфері надання інформаційної та консультативно-методичної допомоги педагогічним педагогічним працівникам закладів загальної середньої та закладів дошкільної освіти Вінницької міської територіальної громади з питань організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.
Міжнародний день людини з синдромом Дауна
Дата проведення Міжнародного дня людини з синдромом Дауна – 21-й день третього місяця – обрана не випадково і символізує трисомію 21-ї хромосоми, яка зумовлює синдром Дауна.
Синдром Дауна часто призводить до змін моторики, фізичних характеристик і здоров’я людини. Життєво важливе значення для розвитку таких хворих має доступ до медичного обслуговування, програмам раннього втручання та інклюзивної освіти, а також проведення відповідних досліджень. Попри те, що діти з синдромом Дауна розвиваються дещо повільніше, ніж звичайні, пізніше починають ходити і розмовляти – вони здатні до навчання, багато з них може освоїти професію, досягти оптимальної якості життя і опікуватися собою без зайвої допомоги.
Як свідчать статистичні дані, ймовірність народження дитини з синдромом Дауна становить 1:600-800 всіх новонароджених і не залежить від раси, місця проживання, способу життя або соціального становища родини. Батьки дітей з синдромом Дауна змушені щодня боротися за гідне існування і майбутнє своїх дітей, долаючи величезний опір і нерозуміння з боку суспільства.
Міжнародний день людини з синдромом Дауна ставить перед собою мету привернути увагу суспільства до проблем людей з обмеженими здібностями, адже вони трохи відрізняються від звичайних людей в плані інтелекту і багато хто з них страждає від вроджених вад серця. Але своєю добротою, щирістю і безпосередністю компенсують все те, в чому вони відрізняються від звичайних людей, а часто і перевершують їх.
У світі цього дня проходять різноманітні заходи, наприклад, флешмоб “Lots of socks” — люди одягають різні шкарпетки, що символізують непарність хромосом.
Міжнародна організація Down Syndrome International ініціювала акцію “Lots of Socks”, яка в Україні отримала назву Шкарпетуйся
Каплетерапія в роботі з дітьми
Вчитель – дефектолог комунальної установи “Інклюзивно – ресурсний центр №1 Вінницької міської ради” Кравчук С.Б.
Нещодавно мені подарували велику кількість медичних піпеток і я одразу почала шукати способи їх застосування в роботі з дітьми. Я розуміла, що за допомогою піпеток ми будем малювати. Мене дуже тішила ця ідея, адже малювання, вправи з водою у дітей завжди викликають величезний інтерес та захоплення. Тобто, це ще один спосіб зробити своє заняття цікавим та продуктивним.
Також я одразу ж задумалась над тим, які ж корекційні завдання я виконуватиму за допомогою вправ з піпеткою і виявила, що це надзвичайно корисна річ. Про завдання напишу пізніше (wink)
Ну і звичайно ж, звернулась за допомогою до нашого улюбленого Google у пошуках вправ,
де для себе відкрила цікаву новітню технологію, яка так і називається КАПЛЕТЕРАПІЯ.
Кольорові фарби привертають увагу дитини, підвищують емоційний настрій, роблять заняття яскравіше. А необхідність діяти точно і акуратно сприяє розвитку концентрації уваги і координації рухів. Під час занять «каплетерапією» навіть найбільш непосидючі діти захоплені і зосереджені на роботі, яку виконують.
Основний принцип роботи полягає в наступному: дитина набирає піпеткою кольорову воду і «малює» крапельками на пластиковій дошці або папері.
Чим же корисна каплетерапія?
- Робота з різними кольорами привертає увагу дитини, робить заняття яскравим і цікавим. Малювати потрібно точно і акуратно, тому діти вчаться концентрації уваги і їх рухи стають все більш координованими.
- Каплетерапія дозволяє діткам розвивати дрібну моторику, підготувати ручку дитини до письма. Развивати правильний пальчиковий захват, що допоможе в майбутньому, правильно і зручно тримати ручку і виконувати різні завдання вчителя: малювати прямі лінії при копіюванні геометричних фігур і друкованих букв, вирізати ножицями необхідний контур.
- Каплетерапія розвиває у дитини творчу уяву.
- Ну і звичайно, малюючи, ви можете вчити кольори, форми, кількість та виконувати безліч навчальних завдань , все залежить від вашої уяви.
Починати потрібно з прокрапування плям і крапель .Навчіть дитину набирати водичку та робити крапельки. Поступово дитина вчиться малювати великі і маленькі краплі, переносити краплі на інше місце. З крапельок складайте доріжки, сонячні промінчики, травичку, тощо. Завдання поступово ускладнюються і дитина вчиться малювати фігури з задумом, а потім і цілі картини.
Малюючи плямки різних кольорів, дитина експериментує з властивостями кольорів при їх змішуванні.
Якщо щось не виходить – не біда, адже є чарівна шапка-невидимка, надівши яку будь-який герой може зникнути з дошки (вбираємо поролоном краплі).
Такий метод навчання можна використовувати в індивідуальній роботі, в підгруповій роботі.
Заняття можна супроводжувати фоновою музикою, звуки природи, дощу і т. д.
На дадаток хочу відмітити, що каплетерапію вже використовують, як метод роботи з дітьми з гіперактивністю, з дітками молодшого дошкільного віку – для профілактики мовних порушень, в логопедичних групах, та як метод підготовки руки для письма, психологи використовують, як один із прийомів арт – терапії.
Нехай Ваші заняття будуть цікавими та захоплюючими, а робота приносить задоволення!
Групові заняття в КУ «ІРЦ №1»
02.05.2023 розпочато групові заняття в КУ «ІРЦ 1» з дітками які йдуть у перший клас в вересні 2023 року. Заняття спрямовані на розвиток мовлення, дрібної моторики, пам’яті та уваги- основних психічних процесів, необхідних для навчання в закладі загальної середньої освіти.
Діти вчаться комунікувати між собою,дотримуватись правил поведінки та спілкування, працювати в колективі.